MovieZine Sverige har nu släppt sin intervju med Jennifer Lawrence~

MovieZine.se frågade svenska fans efter frågor som de sedan skulle ställa till skådisarna av Hungerspelen. Nu har de släppts sin intervju med Jennifer Lawrence. Nedan kommer delar utav den, vill ni läsa hela, checka in den här länken.
Jennifer Lawrence fick sitt kritikergenombrott med den hyllade "Winter's Bone". Nu är det dags för det publika genombrottet. För rollen som Katniss i filmatiseringen av megabestsellern "Hungerspelen" kommer att göra henne känd över hela världen.

Hur gärna ville du ha rollen?

- Jag älskade böckerna och jag ville verkligen ha rollen. Samtidigt var det lite otäckt, eftersom jag var van att bara göra independentfilmer och jag förstod hur stort det här skulle bli. Jag fick veta att jag fått rollen när jag var i ett fik i London och jag tänkte att om ett år, om jag kommer in här, så kommer folk att ta bilder av mig med sina mobiltelefoner.

Hur ser du på Katniss?

- Hon är en modern Jeanne d'Arc. Hon är modig, sårbar, en ledare, en symbol, en kämpe. Det är lätt att förstå att hon fascinerar.

Om du själv skulle vara med i något liknande Hungerspelen, hur skulle du klara dig?

- Jag skulle överleva i ungefär tolv sekunder. Jag skulle troligen bli den första som stryker med.

"Hungerspelen"-trilogin har blivit ett fenomen världen över. Varför, tror du?

- Därför att Katniss är en fantastisk karaktär att få följa med genom de tre böckerna. Och hela berättelsen är en fasansfullt otäck reflektion kring det samhälla vi lever i. Böckerna går mycket djupare än vad det mesta annat gör.


Source: HGS
/Vaiho

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






Följ HCJ på:
bloglovin