Lucas pratar om Peeta och hungerspelen~

1) Vad är det med Hungersplelens historia som tilltalar dig?

Våldet är verkligt och full av sanning, jag har aldrig läst något där frågorna i ett samhälle bokstavligen kämpar beroende för att hurvida barn i min ålder får leva eller dö. Saker är inte sockersöta och sanningen är inte hur världen ser ut egentligen. Barn i min ålder och yngre hantera fara, död, och att skiljas från sina familjer hela tiden. det är den verkliga världen och mestadels så är barn offer för girighet och makt som inte är deras egen.

2) Varför dras du till Peeta. Vad skulle göra för om du fick rollen?
Livet är inte perfekt för alla och vem du än är, finns det någon som är bättre eller mindre lyckligt lottade än du.
Jag tror att de flesta av oss faller i mitten och på grund av att vi kan vara till stor hjälp för människor som har mycket mindre men också för människor som har merPeeta kommer inte från en perfekt plats, men han växte inteupp i sömmen heller. Ingenting är perfekt oavsett vem du är.

Jag tror att det finns en trade-off och trots att Peeta inte växte upp med att kämpa lika mycket som om han bodde i Seam, han har det inte lätt med hans mamma, ja, du vet hur hon ärIngenting gör ont mer än när någon som är tänkt att älska dig inte tror dig och skadar dig. Jag tror att du nästan kan bli bedövad av den fysiska våld, men jag tror också att känsla när en person som ska bry sig mest, inte gör det, det dödar dig och du kan aldrig springa ifrån en känsla som det.

Men jag såg aldrig ett offer i Peeta, såg jag honom alltid som mer välvilligt inställd tillandra människor än sig självIbland tycker jag det är lättare att vara ett offer än det äratt jobba hårt varje dag och vara tacksam för vad du har. Jag antar att jag dras tillhonom eftersom jag känner att jag känner honomDet är ok att fråga varför saker är som de är men det är inte ok att låta dina omständigheter definiera vad du ska göra härnäst. Du behöver inte göra det folk förväntar sig av dig för att världen har sitt sätt att förändra saker för vare dag som går.



Skulle Lucas passa som Peeta?~

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja, det tycker jag! Mycket bättre än de andra alternativen de har lagt fram. Jag hoppas dock att de gör hans hår lite mer lockigt/vågigt.

2011-03-25 @ 15:49:52
URL: http://sandraskollage.spotlife.se/
Postat av: c

nej, det tycker inte jag. har sett honom i någon Miley Cyrus-film och sedan dess så har han förknippats med henne..

2011-03-25 @ 17:34:33
Postat av: aLva

Nej! Han ser för "slemmig" ut, för mycket babyfejs.

Jag vill att Luke Conard ska vara Peeta (men han är inte skådis och för gammal, men ändå...)<3

2011-08-23 @ 16:31:24
URL: http://ingetlivutanbocker.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






Följ HCJ på:
bloglovin