Suzanne Collins har skrivit ett uttalande till sina läsare~

Kära läsare,

Vi har hittat Katniss.

Som författare, gick jag in i castingen med en viss grad av oro. Att tro att din hjältinna kan ta steget från den relativa säkerheten i sidan till kött och ben på skärmen är någotav en kreativ handling av tro. Men efter att ha titta på dussintals auditions av en grupp mycket fina unga skådespelerskor, kände jag att det bara fanns en som verkligen fångade karaktären jag beskrev i boken. Och jag är glad att säga att JenniferLawrence har accepterat rollen.

I hennes anmärkningsvärda audition såg jag Jennifer förkroppsligar alla väsentliga kvaliteter som krävs för att spela Katniss. Jag såg en tjej som har potentiell ilska för att skicka en pil in i till spelledarna och kunna göra Rue henne allierad. Som har erövrat både Peeta och Gale's hjärtan även om hon gjort sitt bästa för att mura upp sig känslomässigt från allt som skulle kunna leda till romantik. Mest av allt, trodde jag att detta var en tjej som kunde hålla ut en handfull med bär och uppmuntra de nedslagna distrikten i panem att göra uppror. Jag tror det var den avgörande fråganför mig. Kunde hon inspirera ett uppror? Har hon den styrka, trots och intellekt du skulle behöva för att följa henne till krig? För mig hade hon det.

Jennifer är bara en otrolig skådespelerska. kraftfull, sårbar, vacker, oförlåtande och modig. Jag trodde aldrig vi skulle hitta någon sån här fantastisk för rollen. Och jag kan inte vänta för alla att se henne spela den.

Tack alla för att ni delar den här resan med mig och oddsen alltid vara er gynnsamma!!

Love,

Suzanne Collins



Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






Följ HCJ på:
bloglovin