Gary Ross pratar om Jennifer Larewnce som Katniss~

När visste du Jennifer Lawrence var din Katniss?
Jag såg Winter's Bone, och jag tyckte hon var fenomenalt begåvad, fängslande, fantastisk och hade så mycket makt. Och sedan hade vi ett möte och jag trodde att hon var bara en helt övertygande, intelligent person. Men så kom hon in och läste för mig och det bara slog mig. Jag vill inte gå in på alltför många detaljer,men vi gjorde en scen från filmen och det var så otroligt kraftfullt att det var en sorts bedövning. Du skymtade varje aspekt av rollen och potentialen av hela filmen.

Det finns redan en hel del förtvivlade, om att oavsett hur bra skådespelerska Lawrence är, vid 20 är hon helt enkelt för gammal för rollen.
Först av allt pratade jag med pratade med Suzanne utförligt om detta. Suzanne såg varenda audition. Och inte nog med Suzanne inte har problem med Jennifers ålder, kände hon att du behöver någon av en viss mognad och kraft att vara Katniss. Detta är en tjej som behöver hetsa en revolution. Vi kan inte ha en obetydlig person som spelar henne, och vi kan inte ha någon som är för ung för att spela detta. Suzanne var otroligt orubblig om detta. Långt ifrån att vara för gammal, var hon mycket orolig för att vi skulle anlita någon som var för ung.

I böckerna beskrivs Katniss som oliv-färgad, mörkhårig, möjligen biracial. Har du diskutera med Suzanne konsekvenserna av casta en blond, kaukasisk flicka?
Suzanne och jag pratade om det också. Det finns vissa saker som är mycket tydligt i boken. Rue är afro-amerikan. Tresh är afro-amerikan. Suzanne hade inga problem med Jennifer ska spela rollen. Och hon tyckte det var en enorm mängd flexibilitet. Det var att intebehöva lära henne. Jennifers ska ha mörkt hår i filmen, men det är något filmer kan lätt uppnå. [Skrattar] Jag lovar alla ivrig fans av The Hunger Games att vi lätt kan ta itu med Jennifers hårfärg.

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






Följ HCJ på:
bloglovin