The woman behind the hunger games: Nina Jacobson~

Forbes' Show Me The Money blog has a profile piece on Color Force's Nina Jacobson, aka kvinnan bakom The Hunger Games movies (ja, hon har rättigheterna till alla tre böckerna):

Jacobson var tidig med Hungerspelen också. När hon först hade läst hade ungefär 150,000 kopior av boken blivit sålda. "Under tiden som jag la ner den blev jag så besatt av boken och av idén att jag skulle kunna producera den till en film," säger Jacobson. Så hon bad till Suzanne Collins att ge henne rättigheterna till böckerna. Ingen studio tävlade om rättigheterna, men Jacobson vann över flera andra producenter. "Hon kändes ovanligt passionerad över materialet," säger Collins. "Hon hade samma rädslor som jag hade om hur det kunde missbrukas."
Vissa studios passerade mest för att det är riksfyllt att jobba med en film som innehåller så mycket våld mot och ifrån barn. Men lilla Lionsgate tog steget, och betalade mindre än 1 miljon dollar. De kommer uppskattningsvis att spendera 60 miljoner dollar på den första filmen. Jacobson tog med Jon Kilik, producent för filmer som Babel och Inside Man för att hjälpa henne att producera filmen. Hon kommer få en liten bit av biljettintäkterna och var bara glad över att få jobba med en mindre studio.
"Jag hoppas att det här leder till mer möjligheter,"säger Jacobson. "Jag vill att nästa J.K. Rowling ska säga 'Jag vill ha Color Force för att dom gör rätt enligt mig.'"

Kommentarer
Postat av: Sanderolea

Hello. I browse and saw you website and I found it very interesting.Thank you for the good work.

Svar: You're very welcome (:
None Vaiho

2012-06-19 @ 09:15:10
URL: http://sanderolea.blogpaint.com

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






Följ HCJ på:
bloglovin