Gary Ross, Nina Jacobson and Suzanne Collins about Peeta and Gale casting!~


"När jag läste böckerna, trodde jag att Peeta skulle bli svårast aatt casta, och jag känner mig så lycklig att vi har funnit någon som passar varje del av en sådan komplex karaktär. Jag kan knappt bärga mig för att få arbeta med Josh."
- The Hunger Games director Gary Ross

"Jag hade turen att vara i rummet med Gary Ross när Josh kom in för att provspela. Tre rader in läsningen visste jag att han skulle bli fantastisk. Josh fångar verkligen Peetas temprament, hans humor och hans anläggning för språk. Jag är väldrigt glad över att han är med."
-The Hunger Games author Suzanne Collins

"Gale är en ung man som använder ord väldigt sparsamt, så skådisens som vi castade måste kunna fånga hono genom att visa, inte att berätta. Det var så skickligt beskrivet i Suzannes skrivande, och Liam kunde det så naturligt till skärmen. Och samtidigt, Gales resa genom de tre böckerna förvandlar honom, och Liams uppträdande lämnade inga tvivel om att han skulle ta oss dit."

-The Hunger Games producer Nina Jacobson


Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






Följ HCJ på:
bloglovin