MTV - 2010 In Review: 'The Hunger Games' Took Flight~

MTV berättar lite om året 2010 med hungerspelen:
Det var ett stort år för "Hungerspelen"-serien när "Revolt" den tredje och sista boken nådde bokhandlarna. Även med filmer som "The Twilight Saga: Eclipse" och "Harry Potter och dödsrelikerna" på bio, var hungerspelen utan tvekan den som vi blev mest kära i detta år. För att hedra hur det tog över våra känslor, tar vi en titt tillbaka toppnyheterna för 2010.

Alla hjärtans dag kom tidigt för oss när bokomslaget för "Revolt" smög sig in den 11 februari, och vi försökte gissa vad vi kunde förvänta oss i finalen baserat på dess utformning. När MTV blev inbjuden till Scholastic högkvarter i slutet av maj fick vi prata med författaren Suzanne Collins som läste lite från bok två, "Fatta eld"och pratade om den kommande filmatiseringen av "Hungerspelen" som vi ser fram emot. Med den nyheten i färskt minne, föreslog vi skådespelerskor vi mest skulle vilja se spela Katniss Everdeen.
"Revolt" släpptes den 24 augusti, dagen innan gjorde vi listor av skäl till varför vi tyckte att det var spännande att läsa sista delen i serien, och sedan campade vi för bokutsläppet. Lyckligtvis var vi inte de enda upphetsad.

När vi visste hur Katniss berättelse slutade, kunde vi fokusera all vår uppmärksamhet på hennes faktiska casting. Chloe Moretz sa hon skulle "absolut " för att spela Katniss. Under tiden, blev de tre listade regissörena till hungerspelen bara en, nämligen Gary Ross. Och vi kunde inte vara mer än nöjda.

Men några mer castings rykten var i luften. Abigail Breslin sa att hon skulle vara spännande att spela Prim Everdeen, och Malese Jow berättade hon skulle ge rollen "2.000 procent." Men en fanmade "Hungerspelen" film laddades upp YouTube som övertygade oss Danielle Churchran kan passa för rollen, och Hailee Steinfeld sa att hon också var intresserad. Vi kommer inte att få reda på vem Gary och Lionsgate välja till början av 2011, men vi är glada att han sa de tar castingen på allvar. När allt kommer omkring, Katniss kan vara den bästa kvinnliga huvudpersonen någonsin.

Nästa år skulle säkert kunna att bli ett år av "Hungerspelen." När Katniss väl är klar, räknar vi med att höra om castingen för Peeta, Gale, Haymitch och Prim. Och sedan kan produktion till filmen förmodligen starta. Förhoppningsvis i slutet av nästa år kommer vi att få en första titt filmen och---- fingrarna i kors---en trailer! Kanse är filmen redan klar då!?