TÄVLING: VINN HUNGER GAMES SPECIALEN!


Kommentarer
Postat av: Nicole

Hej! jag tycker att jag mest liknar Katniss! jag liknar henne eftersom jag också skulle ha gjort så för min syster och att jag är uthållig och ganska stark(inte för att skryta eller något sånt ;)) Men jag tycker att jag liknar henne♥

ps: älskar Hungerspelen♥ //Nicole

2012-04-18 @ 15:14:41
Postat av: Nicole(samma som uppe ;))

Bara så ni vet så kan jag inte så mycket om karaktärerna men den som jag mest liknar är i alla fall Katniss ♥//Nicole

2012-04-18 @ 15:21:03
Postat av: Erika

Jag skulle nog vara en av designerna tror jag, haha:) nej, men lite blond i huvudet ibland. och har svårt att göra någonting för att ändra hur världen ser ut. Jag är helt enkelt inte stark nog. Och jag tar alltför mycket för givet

// Erika<3

2012-04-18 @ 15:45:39
Postat av: Malin

Hej! Jag är med! :D

Jag liknar till utseendet Prim, för jag är blond och har blåa ögon och hon med.

Men till sättet liknar jag Katniss för hon älskar sin lillasyster och det gör jag med och jag skulle också anmält mig frivilligt för att ta min lillasysters plats.

2012-04-18 @ 15:56:35
URL: http://bokmalensblogg.blogspot.com
Postat av: Vilma Bergqvist

Hej! Jag liknar nog mest Smörblomma! För jag älskar en person i min familj och är lite skeptisk till andra. Jag har världens temprament, jag blir väldigt lätt arg ibland (hehe jag vet..) och kan ändra mig på två sekunder så jag blir världens gullegris. Helst ligger jag och sover hela dagarna eller går ut på en slappis promenad med kompisarna. ;)

2012-04-18 @ 16:26:30
Postat av: Vilma Bergqvist

Jag liknar nog mest Peeta till utséendet (big fan). Har blondt hår och MEGA KÄKBEN och rektangel ansikte LOL. Har däremot problem med att berätta för någon att jag har en mega crush. Varje gång har jag gått för snabbt eller för långsamt, ibland har det gått så mega fail. ÄVEN OM JAG SJÄLV TYCKER ATT JAG ÄR SÅ typ.. bra xD

2012-04-18 @ 16:30:25
Postat av: Ylva

Jag tror jag liknar mest Katniss, inte på utsidan men på insidan. Ush så jag hatar min katt som hon hatar smörblommar och jag skulle nog gjort samma för min småsyskon. Jag skulle nog inte vunnit hungerspelen men jag skulle kämpat till det sista!

2012-04-18 @ 16:54:26
URL: http://ylvaminnie.blogg.se/
Postat av: Lova

Hej! Jag liknar nog mest Rue, både till utseendet och på insidan. Jag har brunt lockigt hår, en något mörkare hy och bruna ögon :) Är oxå ganska liten o smal. Jag är typ proffs på att klättra i träd LOL och så gillar jag musik väldigt mycket.

2012-04-18 @ 17:13:09
URL: http://lovacool.blogg.se/
Postat av: Saga

Jag är nog mest lik Katniss. Jag är envis och kämpar tills det inte finns något kvar. Jag hatar verkligen att ge mig. Står upp för det jag tycker och gör något åt saker jag tycker är fel. Skulle jag bo i Panem skulle det inte gå bra för mig, jag skulle inte vara rädd för att berätta hur mycket jag hatar regimen. Jag är dessutom en överlevare. Kan knepen och är knappast bortskämd. Jag är också ganska rädd för blod, båda mina föräldrar är läkare men jag, precis som Katniss, flyr helst ut i skogen. Jag KAN skjuta pil och båge, även om jag knappast lär kunna träffa något xD Jag är inte rädd för jakt, och jag är duktig på att hitta olika saker att äta i naturen.

2012-04-18 @ 17:21:39
Postat av: Sandra

Hej!

Den jag liknar mest i Hunger Games är nog "Foxface". Tyvärr får man ju inte veta så mycket om hennes karaktär, men jag skulle nog iaf följa hennes taktik i spelen. Dvs hålla mig undan, vara listig och smidig så att jag kan utnyttja de andra deltagarna och deras resurser på bästa sätt. I tänket och personlighet så är jag nog mest lik Peeta. Tänker alltid på andra framför mig själv och när det handlar om kärlek så är den villkorslös mot den som lyckas fånga mitt hjärta.



ps. Skulle bli sjukt glad om jag vann! Har stått och pillat på tidningen i affären, men köpte den inte för att jag tyckte det var lite pinsamt (är 23 år nämligen) ;) Men vill typ inget hellre än att krypa ner i soffan framför brasan och lusläsa den!

2012-04-18 @ 18:39:56
Postat av: Evelina <3

Jag är som Prim, jag skulle göra allt för min storebror(jag vet , hon har Katniss LOL)även om jag skulle hamna i fara, jag får fortfarande dåligt samvete för att jag inte var där när han bröt handleden...även om jag inte kunnat gjort så mycket, jag är mycket överbeskyddande när det gäller min familj och mina vänner, dock så är jag inte så lik henne i utseendet. Då är jag mera lik Katniss, jag började till och med att fläta mitt hår efter att jag läst boken hihi! :)<3

2012-04-18 @ 20:49:17
Postat av: Evelin

Jag liknar mest Katniss, jag skulle göra vad som helst för min lillasyster, även om det skulle betyda att det är jag som skadar mig!Jag finns alltid där för henne. Och jag gör allt för min familj för jag älskar alla (specielt lillasyster).

Jag skulle inte klara av om något hände någon av de.



Till utseende är jag mest lik Clove med det bruna håret och ögonen. :)

2012-04-18 @ 22:38:14
Postat av: Johan

jag blir nog tvungen att säga Peeta, inte till utseende men personlighet och tankar, jag vill alltid vara mig själv men ändras utan att jag vill eller har bestämt. helt beroende på personer jag är med.

men mitt riktiga jag används nästan hela tiden, speciellt när jag är med dom jag tycker om, då är det omöjligt att bli någon annan. jag står för det jag säger.

+ att jag kan baka och måla xD

2012-04-19 @ 11:00:22
Postat av: miriam

Mina kompisar säger ofta att jag liknar Rue jätte mycket. Inte i utseende, men i personligheten. Jag vill alltid se till att min yngre syster mår bra och jag ÄLSKAR musik. Jag är oxå bra på växter, jag vet vilka man kan äta och vilka som inte är så bra... ♥

Jag är oxå ganska liten och smal ;D

2012-04-19 @ 14:01:54
Postat av: Diana

Jag liknar mest Katniss! Jag älskar min syster och jag skulle kunna göra allt för henne, även ta hennes plats i hungerspelen. Jag är också ganska modig och jag vågar vara mig själv.

(vi har samma hårfärg också! :D)

2012-04-19 @ 14:54:38
Postat av: Blondina

Ända sen jag läste hungerspelen för två års sen visste jag att jag likna Katniss. Både på utseendet och personligheten. Jag har brunt hår och brukar också ha det i fläta och jag är ganska stark och hade kunnat klarat mig själv. Jag är också envis och säger vad jag tycker och tänker och gör ALLT för mina syskon och det har hänt på verkligheten också att jag har ställt upp för dem. Jag glömmer aldrig när jag läste revolt och tänkte jag känner exakt som katniss ibland ser folk upp till en och förväntar att man ska ha en plan eller ta kontroll men i själva verket vet man inte vad man ska göra. Och som katniss är jag verkligen inte bra på att prata och skämta som peeta. hade jag varit med i intervjun hade jag inte vetat vad jag skulle säga eller skämta om.. somsagt jag liknar katniss mest :)<3

2012-04-19 @ 18:20:59
Postat av: Samira

Jag är nog mest lik Cato för att jag är jätte tävlingsinriktad och ganska stark. Jag är väldigt tuff, målinriktad och vill alltid vinna. Jag har alltid varit den tuffa och lite större och jag är alltid ett hot på gympan! Cato är även en av mina favoritkaraktärer för att han är så tuff och lik mig.

2012-04-19 @ 21:09:20
Postat av: Erica

Jag är nog mest lik Katniss, man får ju veta mest om henne och jag skulle göra allt för min lillebror även om han är ganska jobbig ibland. Jag är INTE lik henne men jag älskar skogen och är bra på att klätra i träd jag säger också alltid vad jag tycker om saker. Men jag är också lik Peeta på hans sätt att tänka, ingen ska ändra på mig jag vill vara mig själv. Jag är lite lik Clove för jag är ganska tuff av mig ibland ;)

Jag tycker det är lite dumt att skriva jag är typ precis som en viss karaktär för alla har ju sina egna speciela egenskaper, jag har hittat likheter hos andra med som tex foxface jag är ganska smart och skulle nog gömma mig mycket om jag var tvungen att vara med i Hunger Games. :D //Erica

2012-04-20 @ 10:38:04
URL: http://standbyemee.blogg.se/
Postat av: amanda

Jag är nog mest lik Katniss, (om jag hade en lillasyster) så skulle jag göra allt för henne. Och så har jag senskräck. Jag är ganska tystlåten, och ibland inte speciellt trevlig :3

2012-04-20 @ 10:47:10
Postat av: Seda

Ända sen jag läste böckerna har jag vetat att jag mest liknar Katniss. Katniss är mycket modig. Hon vågar ta risker och göra det hon känner för. Men ibland blir även Katniss rädd. Själv är jag också modig, jag vågar ta risker och säga och göra det jag vill. Men det finns stunder där jag som Katniss blir osäker. Hon är envis och vet ibland inte vad hon känner eller vill för något, precis som jag. Hon riskerar dessutom sitt liv för sin syster, vilket jag utan tvekan också hade gjort. Mina systrar betyder hela världen för mig och de är andledningen till att jag ser en mening med livet. Katniss är mer mogen än de flesta eftersom hon försörjer sin mor och syster. Själv är jag mycket äldre än mina systrar och har därför alltid haft mer ansvar. Jag är mognare än de flesta i min ålder. Till sist så har vi Katniss eld. Ibland känner jag att jag också har en eld inom mig. Den får mig att kämpa, inte ge upp hoppet och fortsätta tills jag har nått mitt mål.

PS: Har nästan alltid fläta:)

2012-04-20 @ 23:23:20
Postat av: Klara

Jag måste nog säga att jag är mest lik Cinna. Precis som Cinna är jag väldigt kreativ och uttrycker mig mycket genom konst och kultur. Kan även använda det på ett sätt som visar tydligt hur jag tycker och tänker, något jag inte är rädd för att göra. Jag är öppensinnad, optimistisk och är för det mesta väldigt lätt att prata med. Cinna lever ju i huvudstaden, som är som en liten värld där han är "omgiven av idioter". Han är annorlunda än de i huvudstaden, något jag kan känna igen mig i eftersom jag känner att jag inte passar in särskilt mycket i min klass. Dessutom har vi nästan samma ögonfärg, brungröna ögon med gyllene stänk.

2012-04-21 @ 13:10:44
Postat av: Seda

Ända sen jag läste böckerna har jag vetat att jag mest liknar Katniss. Katniss är mycket modig. Hon vågar ta risker och göra det hon känner för. Men ibland blir även Katniss rädd. Själv är jag också modig, jag vågar ta risker och säga och göra det jag vill. Men det finns stunder där jag som Katniss blir osäker. Hon är envis och vet ibland inte vad hon känner eller vill för något, precis som jag. Hon riskerar dessutom sitt liv för sin syster, vilket jag utan tvekan också hade gjort. Mina systrar betyder hela världen för mig och de är andledningen till att jag ser en mening med livet. Katniss är mer mogen än de flesta eftersom hon försörjer sin mor och syster. Själv är jag mycket äldre än mina systrar och har därför alltid haft mer ansvar. Jag är mognare än de flesta i min ålder. Till sist så har vi Katniss eld. Ibland känner jag att jag också har en eld inom mig. Den får mig att kämpa, inte ge upp hoppet och fortsätta tills jag har nått mitt mål.

PS: Har nästan alltid fläta:)

2012-04-21 @ 15:15:34
Postat av: Josefin

Jag änmäler mig!



På insidan liknar jag Rävflickan!

För att jag är smidig, och brukar ta saker från andra.. Altså, så lite så att det inte märks.



Men på utsidan är det Primrose, för att jag är liten, blyg, har blåa ögon och ljust hår.

2012-04-21 @ 19:04:45
Postat av: Elmira

Jag är nog väldigt lik Cinna för jag älskar att designa kläder och sy upp klänningar med min symaskin. Självklart blir inte klänningarna lika fina som Cinnas skapelser ;) Jag tycker om kläder och stil och mitt drömyrke är att vara en stor fashion-designer i världen! Till exempel så sydde jag en egen klänning på textilslöjden, och jag fick väldigt mycket komplimanger för den när jag bar den på en middag för några veckor sedan.

2012-04-22 @ 11:38:06
Postat av: Vendela

Haters gonna hate, men ser mig mest lik Clove. Ingen aning om det är för att jag är helt galen i henne eller för att jag skulle gjort som henne. Om jag hade varit med i hungerspelen hade jag gärna varit tjejen som kastar knivar och är en karriär. Jag ser mig själv som henne flera gånger. Hon är modig och går rakt på sak, hon tvekar inte med att säga vad hon tycker och sån är jag också. Clove är bara 15 år och ändå har hon en sån stark personlighet. Clove all the way<3

2012-04-24 @ 19:37:25
URL: http://hungerjay.blogg.se/
Postat av: lotta

Jag skulle vilja skriva katniss, för hon är så modig, snäll och allt annat man vill vara. Men jag måste säga Clove. Jag älskar att tävla ger allt jag har i alla tävlingar, fast det bara är typ en lek på idrotten. Jag skulle också hållit på och retat folk typ när jag skulle dödat dem som Clove gjorde med katniss vid ymninghetshornet. Och det vet jag för när jag spelar fotboll så kan jag typ fälla någon och sen typ skratta ont när jag går därifrån (inte om den skadar sig på riktigt men om den filmar som typ många gör) hehe

2012-04-28 @ 13:06:36

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






Följ HCJ på:
bloglovin