EW intervju med Gary Ross~

För er som inte redan vet det, så kommer alltså Gary Ross att regissera Hungerspelen.
EW har intervjuat honom om filmen och om Katniss Everdeens roll.
Ross sa att han ännu inte hade träffat några skådespelerskor men skulle börja dessa samtal inom kort. Beundrare av Katniss, District 12s mörka och motståndskraftiga deltagare, kan vara säker på att regissören inte kommer dumma ner henne eller göra hene söt för filmen. "Jag har pratat med Suzanne omfattande och jag känner att jag förstår karaktären riktigt, riktigt bra, sade han. "Jag känner att jag vet vem den där flickan behöver vara."

Ross har skingrat uppfattningen att det redan finns ledande favorit för rollen. "Jag har läst i pressen att det finns favoriter men så är inte fallet." Det har varit mycket snack på nätet för att anlita en okänd, en möjlighet Ross har inte uteslutit. "ska jag vara ärligt så vet jag inte, sade han. "Vi kommer att anlita rätt person för den delen. Lionsgate har varit överseende i det avseendet, att det inte känner att det behöver en filmstjärna i Katniss roll. Det bästa är att vi kan anlita vem vi vill. vi känner alla att vi bara tänker anlita rätt person. "

Och precis vem Katniss ska vara, säger Ross, har ingenting att göra med en skådespelerskas värme eller om hon är en stor skönhet, som är Hollywoods krävande standarder. "Jag tror inte det är det viktigaste kriteriet för Katniss," insisterade Ross ."Vad som gör Katniss attraktiv är hennes styrka och hennes trots och slutligen hennes medkänsla. Och jag menar inte bara fysisk styrka. Jag menar en verklig styrka som människa. Hon vet sin egen sanning. Hon känns djup och intensiv. Och detta är något som skådespelerskan måste kunna framhäva.

Var Ross redo att avslöja om, säg, Robert Downey Jr eller Hugh Laurie skulle kliva in i kräk-färgade skor som vår älskade Haymitch? "Nej", sa han med ett skratt. "Men jag ska berätta för er mycket snart. Jag lovar. Jag tycker det skulle vara fel att meddela er innan vi faktiskt har anlitat dem eller ens talat till dem. "







Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






Följ HCJ på:
bloglovin