Lite tankar kring filmen!~

Jag vet att det är många av er som inte har sett filmen ännu, men jag tänker skriva om den ändå. 
Igår var det alltså dags för Mockingajy Part 1's midnattsvisning och som "uppvärmning" såg jag de sista 10 minuterna på Catching Fire och läste klart boken till hälften (där jag trodde att filmen skulle sluta).
Precis som förra midnattspremiären utbröt det jubel när Mockingjay loggan helt plötsligt dök upp som graffiti på skärmen. Alla som är där är verkligen fans. Sedan började filmen och jag tänker inte berätta vad som händer.
Det som överraskade mig dock var att det var OTROLIGT många "quotes" direkt ifrån boken. Däremot hade Effie snott en av Finnicks, som jag störde mig lite på. 
Också slutet!? Jag trodde att de skulle stanna LÅÅÅÅÅÅÅNGT efter (ja, ni kanske också tänkte att de skulle stanna någonstans kring nöten), men icke. Slutet blev långt tidigare och jag var så inställd på att den skulle sluta senare så fick en liten chock när filmen tog slut och det kändes som vi bara hade varit där i en timme. Nu i efterhand gillar jag dock slutet. Speciellt slutet-slutet.
Hela biosalongen tämdes på folk när eftertexterna började rulla, men nörd så satt man kvar under hela tiden. Och sen kom den lilla belöningen allra allra sist. Inte en scen, så bara äkta hungerspelen-nördar uppskattar det nog.
Och eftersom det bara var jag och min kompis kvar i biosalongen tog jag fram telefonen och filmade. Men ni får tyvärr bara se en stillbild! ;)
Vad tyckte ni om filmen? Vilken betyg får den? Bästa/sämsta med filmen?
Måste förövrigt säga att jag har haft låten 'The Hanging Tree' i hjärnan hela dagen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

tyckte filmen var såååå himla bra! och visste att jennifer skulle göra ett bra jobb med katniss, men jävlar vad grym hon var! fattar inte hur hon kan spela så bra, fick rysningar hela tiden. och ja, låten har jag också haft på hjärnan och satt och sjöng den för mig själv alldeles nyss, tycker den va jättebra! så grym film, grym låt och jävligt grym jennifer lawrence!

Svar: Håller med dig, såklart haha. Sjukt bra film och kul att den fick så bra respons från dig! (:
None Vaiho

2014-11-19 @ 20:54:44
Postat av: Anonym

Jennifer var så bra, no question.

Var dock väldigt besviken över filmen Mycket, för mig, kändes onödigt och upprepande och tror att vem som helst kunde ha gissat vad som händer, även fast de kanske inte ens har läst boken. Filmen följde boken bra, det klagar jag inte på, men med tanke på hur utdragen den kändes så tycker jag att det hade räckt med en mockingjay film. Hoppades på att Francis Lawrence skulle haft något lite överraskande för alla, även för de som läst boken, något som gör att denna film står ut lite mer. Det känns som om de mest ville få den här filmen över med för att verkligen kunna fokusera på slutfinalen vilket var lite tråkigt. Tyckte därimot att det blev väldigt spännande från när Gail och de åkte in till The Capitol tills slutet!

Svar: Tråkigt att höra att du tycker det. Jag håller med om att de kunde ha gjort en film, men samtidigt så känns det som om de hade kunnat tagit bort mycket "viktigt" från boken då. Det är ju verkligen en film för fansen då verkligen alla viktiga fans scener från boken är med. Jag tyckte dock att Francis överraskade med att man fick se saker som hände med Snow och saker som hände i Distrikten. Det hade jag inte förväntats mig!
Slutet var grymt och hjärtskärande på samma gång, kan knappt vänta till nästa film då de ska knäcka nöten och inte huvudstaden!
None Vaiho

2014-11-20 @ 00:20:09
Postat av: Lexi

Asså jag håller helt med dig, den var superbra men blev sjukt chockad över slutet fastän jag i efterhand tycker slutet var bra, men kändes precis som du sa som om jag hade suttit där i en timme bara haha jag kan inte väntaaa till part 2!!!!!XD

och btw jag ääälskade när katniss sjöööng jag fick rysningar både av rösten, melodin och texten....<3

Svar: Då var det inte bara jag som kände så! Fick känslan av att den var slut när Coin började prata (det är inte med i boken). Det kändes för episkt med musiken för att bara vara en vanlig scen lixom….
I know! Hoppas den kommer ut på spotify snaaaart, så man kan lyssna på den om och om igen :D
None Vaiho

2014-11-20 @ 13:47:30
Postat av: Lisa

En av de bästa filmerna jag har sett! Den var fantastisk! Kände precis som du på slutet, jag förstod på riktigt inte att den var slut, jag undrade varför det stog "Mockingjay part 1" på skärmen och sedan kom "In loving memory of Philip Seymour Hoffman" och jag förstod fortfarande inte, det var inte förrän skådespelarnas namn visades på skärmen och jag tog upp mobilen för att titta vad klockan var som jag förstod att den var slut, det kändes väldigt konstigt!

Hanging Tree var fantastisk! det var så mäktigt när man fick se folk i distrikten vandra och sjunga den!

Svar: Fick ont i hjärtat när Philip's namn kom upp, så himla fint att de skrev så!Ja! Och när de sprängde upp dammen i vad jag antar var District 3!
P.s. Nu finnns The Hanging Tree på spotify (:
None Vaiho

2014-11-20 @ 20:50:57
Postat av: Ella

SÅåå bra! Jennifer var brilliant som vanligt, och Hanging tree gav mig såna rysningar! hoppas verkligen den kommer ut på spotify snart! jag var också himla nöjd med hur de framställde Peeta!

Svar: Nu har låten kommit ut på Spotify! Har publicerat ett inlägg om det (:Det är jag också, mycket galnare dock än vad jag hade föreställt mig i boken!
None Vaiho

2014-11-20 @ 21:26:47

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






Följ HCJ på:
bloglovin