Reaktioner och åsikter om filmen! SPOILER VARNING~

SPOILER VARNING I DETTA INLÄGG OCH I KOMMENTARERNA!
Hej, samla alla era tankar, kommentarer och åsikter och filmer i detta inlägg!
Vad tyckte ni om filmen? Var det för 'stort hopp' mellan filmen och boken?  Missnöjd med någon av castingarna? Vem spelade sin roll bäst? Vad tyckte ni om huvudstaden? Eller vad sägs som 'bestarna' i slutet, hoppade ni till?
Grät ni när Rue dog? Tyckte ni hallucinationerna vad coola?
Min åsikt om filmen: Personligen tycker jag att filmen var lite för skakigt filmad i början, men samtidigt så kan jag förstå att de vill 'ruffa till det' i filmsättet i Distict 12. Skillnaderna mellan boken och filmen gör absolut ingenting, då jag nästan tycker att film manuset är bättre. Tyvärr är Katniss tid med både Rue och Peeta för kort och för de som inte har läst böckerna så fattar man inte riktigt vilka känslor Katniss får för de båda.
Och för mig som är 3D och effect galen är CG effekterna en dröm, och actionet i filmen ligger på en perfekt nivå. Bara jag som hoppade stolen när bestarna kom då? Haha, fy faaan, vad nice slutstriden var alltså. Men Cato hade kunnat fått lida lite mer ;)
I helheten så är filmen för fansen, och det gillas STARKT. Tack Gary Ross för att du har gjort en underbar film! :D
Håller ni med mig? har jag helt fel? Kommentera och dela med er av era åsikter!

Kommentarer
Postat av: sarah

det var så härligt för när dem på filmen ropade ut att peeta och katniss vunnit börjad alla i biosalongen applådera :)

2012-03-23 @ 21:43:28
Postat av: Erica

Såg färdigt den för en & en halv timma sedan.

SPOILER_VARNING!!!!!!!!

Alla började också klappa händerna när dom vunnit!

Okej, lite "hoppig" är den väl men vem bryr sig? Det är Hungerspelen vi pratar om!!!?

Jo Både Glimmers och Catos död var obehagliga eftersom man hörde deras skrik av smärta och såg det också :( Och vem blev inte tårögd när Rue dog?

Muttarna var ju inte som i boken ( :( ) utan alla såg likadana ut. Men när man visste att de skulle komma blev man ändå rädd. Alla skrek.

Det roligaste var ju kyss-scenen då man fick se mr. Galle's (Gale) ansiktsutryck! :D Skrattade gott då!

Lite "hoppig" men helt klart värd att se!!!!!!!!!!!!!!!!!

<3<3<3<3<3 It's friday, friday, gotta get up on friday, everybody looking forward to the Hunger Games! <3

2012-03-23 @ 21:49:58
Postat av: Apelsinflicka

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Den var helt okej men inte riktigt som jag tänkt mig. Rues dödsscen var inte så sorglig som jag tänkt mig, men jag grät ändå. Ymningshornet var en besvikelse, rent ut sagt. Det såg konstigt ut och inte alls som jag tänkt mig. Kameran var ganska skakig. Jag var nästan beredd på när mutanterna skulle komma, men hoppade ändå till. xD

Det fanns dock saker i filmen jag gillade också. Jennifer var helt perfekt som Katniss. Älskade scenen då hon och Rävflickan sprang ihop. Jag blev jätterädd för Cato i slutet bara för att han såg så psykotisk ut, jag typ dog. Massa blod i hela ansiktet och så det där leendet... Usch. Kommer säkert drömmar mardrömmar inatt.

Effie var helt fantastisk och så sjukt blåst att jag började skratta. Det fanns faktiskt ganska många scener i filmen då jag började skratta, t.ex som när Marvel ställde sig upp på intervjuen och bah "WHOOOOOOOOAAAAAAA!". Fast det är säkert bara för att jag har så torr humor. ;w;

Karriäristerna betedde sig som förskoleklassare, vilket iförsig passade dem ganska bra. Dem blev helt till sig när de fick se Katniss i floden osv.

Det var intressant att se hur oseriöst dem tog allt. Jag blev oerhört besviken på festmåltiden.



Men ja, filmen var ganska bra. Men jag vet inte om det skulle vara något jag skulle kunna tänka mig att se igen. Dock hade jag gärna velat att Chloe Moratz skulle ha spelat Prim, men aja. Sånt är livet.

2012-03-23 @ 21:54:49
Postat av: c

Jag tycker filmen var riktigt bra. Boken är tio gånger bättre men så är det ju också alltid :) Jennifer är en helt otrolig skådespelare, tyckte hon spelade asbra! Men det är rätt med det där att Rue och Peeta fick för kort tid :(

Något jag tycker var tråkigt var att muttarna inte alls var som i boken, de var bara fyra stycken och såg inte alls mänskliga ut eller liknade deltagarna som dött!

Jag rös dock när Cato sa det där precis innan han föll ner och dog. Det är ju inte med i boken och det var riktigt bra!

2012-03-24 @ 14:48:23

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






Följ HCJ på:
bloglovin