The Hunger Games Official Illustrated Movie Companion~

INNEHÅLLER SPOILERS OM FILMEN!
The Hunger Games Official Illustrated Movie Companion är en bok som tar läsaren bakom fasaden av Hungerspelen.
Boken är indelad i 6 kapitel:
-The History Of The Hunger Games
-The Cast Of The Hunger Games
-The Look Of The Hunger Games Places And Props
-The Look On The Hunger Games People
-The Filming Of the Hunger Games
-The Legacy Of The Hunger Games
Tänkte nu berätta lite om varje kapitel, och visa en och annan bild som ni inte sett förut, och längst ner tänker jag skriva vad jag personligen tycker om den.
(Katniss faces the Gamemakers during her private session)
The History Of The Hunger Games:
Handlar helt enkelt nästan genomgående om Suzanne Collins. Men även hur de valde Gary Ross som director och Lionsgate som filmbolag + lite andra viktiga människor.
(Filming In The Arena. Left to Right: Clove (Isabelle Fuhrman), Peeta (Josh Hutcherson), Marvel (Jack Quiad), Cato (Alexander Ludwig) and Allan Poppleton, the co-stunt coordinator)
The Cast Of The Hunger Games:
Som namnet antyder, så handlar det om alla castingar som gjordes våren 2011, och hur Suzanne, Gary och de andra reagerade på de skådisarna som fick rollerna. Det som var kul i detta kapitel var att man fick höra hur det egentligen gick till, t.ex. att Donald Sutherland, som spelar President Snow, kontaktade Gary och sa att han ville ha rollen fast han bara skulle vara med i en scen. MEN! Donald snackade med Gary och några idéer till fler scener med President Snow, som har blivit två nya scener som inte finns i boken! Coolt!
(Gary Ross gives feedback to Jennifer Lawrence (Katniss) and Liam Hemsworth (Gale) while working on the district 12 scene)
The Look Of The Hunger Games Places And Props:
Animeringar på hur platserna skulle kunna se ut, och hur de ser ut i filmen. Man ser verkligen hur de har jobbat för att få det så likt och coolt ut som det är på animationerna. Men får även veta hur de gjorde maten till district 12 vs huvudstaden. Och att mat teamet fick göra hur mycket mat som helst i en scen då det regnade....
(An Early digital rendering of the hovercraft that brings the tribute to the arena.)
(The roasted pig that the gamemakers feast on)
The Look On The Hunger Games People:
Huvudsatden mode, gruvarbetarnas kläder, Katniss och Peetas eldkostymer, Haymitch klädstil. Ja allt om kläder, peruker och annat! 30 stycken makeup artister till 400 extras till Huvudstads scenerna. Vilket jobb!
The Filming Of the Hunger Games:
Inspelningarna av Hungerspelen, hur de fick springa i skogen hela dagar, att de regnade nästan varje dag, hur de fick klätra i träd och om galna kalkoner som sprang och störde. Och kanske framför allt, hur de gjorde eldscenen!
(Jennifer Lawrence prepared to shoot the fireball scene)
The Legacy Of The Hunger Games:
Hungerspelens baktanke och arv. Att vi inte själva startar ett Hungerspel i framtiden!
Och för er som orolig om Katniss orange ryggsäck, här har ni en close-up med kniven i!
OIMC (Official Illustrated Movie Companion), är just nu boken för dig som gillar stora Spoilers, som mig själv. Men jag kan tänka mig, att efter att ha sett filmen. Kommer den att bli en liten guide om Hungerspelen resa fram på stora duken. Annars är den intressant från början till slut, även om jag får veta saker jag redan vet, så får jag lika mycket som jag inte vet. Personligen tycker jag att det är en bok som ett hard-core Hungerspels fan måste ha.
Hoppas det var trevlig läsning, nu ska jag ha fredagsmys!
/Vaiho

Kommentarer
Postat av: Ruth Mellark Hutcherson

Låter ju toppen! Måste helt klart köpa!

Jag gillar spoilers MEN jag kommer nog be mamma och pappa låsa in den och kasta bort nyckeln i snön så den tinar fram till våren/efter THG premiären.

Jag vill alltså INTE titta i den före premiären, Men jag tror jag köper den!:)

Kan jag få låna bilderna och texten till min thg blogg? Jag länkar stort så klart;)

2012-02-18 @ 09:16:25
URL: http://thehungergamessweden.webblogg.se/
Postat av: Vaiho~

Sv Ruth; Absolut! :D Detta skall ju spridas (:

2012-02-19 @ 00:09:52
URL: http://hungercatchjay.blogg

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






Följ HCJ på:
bloglovin