Fem fakta om Jennifer Lawrence~

Den 20-årige Oscar-nominerade skådespelerskan har blivit castad som Katniss Everdeen i filmversionen av Suzanne Collins unga vuxna roman. Jennifer Lawrence har landat i rollen som huvudpersonen Katniss Everdeen i Hungerspelen, Lionsgate film version av Suzanne Collins unga vuxna roman som är regisserad av Gary Ross. Här är fem fakta om den 20-åriga skådespelerskan:

Jennifer Lawrence i "The Hunger Games" - det är officiellt
1. Hon upptäcktes under ett besök i New York från sitt hemland Louisville, Kentucky, med sin mamma för sex år sedan. "En kille ville ta en bild, säger hon till Esquire Magazine det här året. "Vi borde förmodligen ha insett hur läskigt det var. "Men det slutade med att hon fick en agent och flyttade till Los Angeles med sina föräldrar, som vid den tiden trodde att hon bara skulle ge upp i frustration. "De skulle aldrig ha låtit mig prova detta om de vetat att jag skulle bli framgångsrik, säger hon.

2.
Hon fick sitt stora genombrott i Bill Engvall och Nancy Travis dotter på på TBS "The Bill Engvall Show. Sitcom sändes 2007 till 09 på kabelnätet. Innan dess hade hon gäst-huvudrollerna på Cold Case, Monk och Medium.

3.
Hon var nominerad till en Oscar - och en massa andra stora priser - i år för sin roll i Winter's Bone. I Ozark Mountains-set film, regisserad och delvis skriven av Debra Granik spelar Lawrence, Ree Dolly, en tonåring som kämpar för att hålla sin familj tillsammans och behålla sitt hem. Hon sa att hon visste att rollen var skitig och unikt seg så hon eftersträvade det med oblyga engagemang, även om man tar en spontat flyg till New York för att trycka på producenterna för den del. "Jag gick längre för Winter's Bone än jag förmodligen skulle ha för andra saker eftersom jag älskade manuset och eftersom det var den bästa kvinnliga rollen, säger hon till The Hollywood Reporter tidigare i år.

4.
Hon är blygsam om sin framgång och kommer inte ta åt sig äran för hennes nuvarande karriär. "Jag skulle älska att ta äran för det, säger hon till THR." Men jag var precis som alla skådespelare i LA, det var de rollen som valde mig. Jag skulle kunna försöka att planera allt - och det jag har, naturligtvis, eftersom jag är kontrollerande - men jag har tittat på min karriärs form, och jag älskar hur det är gjort. Jag hade aldrig kunnat konstruerat detta på en miljon år."

5.
Hennes nästa stora framsteg på bio duken är i Jodie Foster's film The Beaver tillsammans med Mel Gibson och Anton Yelchin och spelar Raven Darkholme/Mystique i X-men: First Class.

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






Följ HCJ på:
bloglovin