Spoiler!

Kul att ni tyckte om det nya jag la till i bloggen! :)
Håller med c, som skrev att hon ville veta vad som hände med Gale efter att Katniss valt Peeta i slutet av Revolt (: Kommentera mera, det är så kul när ni skriver vad ni tycker om hungerspelen och vilket team ni är! :) Idag har jag en ny fråga åt er, vem/vilka är er favorit karaktär/karaktärer i hungerspelen och varför? 
Själv tycker jag väldigt mycket om Haymitch. Orsaken till det är för att jag alltid dragigts till "trasiga" karaktärer. Haymitch fick själsliga ärr efter att ha deltagigt i hungerspelen, han förlorade allt och började använda alkholen för att döva sina känslor. Även om han är/verkara vara en idiot och som verkar ogillar Katniss (som jag också gillar väldit mycket) så hjälper han henne väldigt mycket. Det finns många fler som jag gillar, som Peeta och Katniss. Det finns många orsaker, men jag orkar inte skriva dem nu! xD 
Min andra fråga är vilken bok är er favorit av hungerspelen, fatta eld och revolt? Och varför? :) Min favorit bok är det omöjligt att bestämma mig för. Hungerspelen gillar jag då det är början på allt, det är nytt och unikt och välskrivet med en bra historia. Fatta eld gillar jag för den är så sorglig och kärlekstriangeln trappas upp och man måste nästan välja sida mellan Peeta och Gale. I alla fall undrar man vem Katniss kommer att välja. I ena stunden är jag säker på att hon kommer bli tillsammans med Gale, i andra är jag säker på att hon kommer välja Peeta. Och Revolt gillar jag för det är den sista och avslutande boken, men också den sorgligaste. Nu vill jag veta vad ni tycker, kommentera nu! :)

Kommentarer
Postat av: Stella

Första frågan är svår jag gillar många men jag måste säga Johanna och Finnick för att dom är så roliga när dom skämtar med Katniss som jag också gillar (alla gillar väl Katniss) Jag gillar Peeta och Gale. Jag gillar Haymitch och Prim, Rue aa en hel del karaktärer!

Jag gillar alla tre böckerna men jag gillar Fatta Eld lite extra! jag tycker den är så spännande(vilket alla tre böckerna är) och jag äskar när dom retas med Katniss på träningen och så.

2011-07-18 @ 17:57:43
Postat av: Peggy

Jag tror att jag gillar Finnick och Gale mest. Fast när jag läste fatta eld första gången, så hatade jag Finnick, i början. Sen i slutet och i revolt ÄLSKADE jag honom. Så sorgligt att han dör!!!! Eller, jag gillar ju Katniss allra mest. Men bortsett från henne alltså.

Jag tycker bäst om första boken, helt klart. Men jag tycker väldigt mycket om de andra också.

2011-07-18 @ 18:48:06

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






Följ HCJ på:
bloglovin